søndag 2. juni 2013

Lappvier…

Jeg har vært en tur i skogen for å hente meg bjørkeris. Disse henger no opp ned til tørk slik at bladene blir lettere å få av. Jeg hadde tenkt å lage meg et stor hjerte av greinene, som jeg kan henge ute ved inngangsdøra.

I skogen kom jeg over disse flotte buskene. De kalles Lappvier, og blir ikke så høye. De har en fantastisk glans med sine hårete, sølvfargede blader. Jeg plukket med meg en stor bunt av disse og satte de i store vaser på hver siden av inngangsdøra. Det ble veldig dekorativt.

Så er det bestandig morsomt å se hvor lenge de forskjellige tingene holder seg i vann. Jeg driver å prøver ut litt forskjellig, som jeg eventuelt kan ha til å pynte opp med den 13. juli i år, da vi skal gifte oss:-)

Temaet blir sølv og hvitt, og disse bladene passer fint inn…

 P1010872

Dette bildet er hentet fra nettet og viser kanskje litt bedre hvordan de ser ut der de vokser..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar