onsdag 2. oktober 2013

Innhøsting…

Høsten er kommet godt i gang, og jeg har fått høstet inn endel naturmaterialer. Hvis man ikke skal bli arbeidsledig i løpet av vinteren, så må man bare komme seg ut i skog og mark…

Jeg kom over en fantasktisk flott lav, dvs bilder av lav, på internett; Brødlav, eller islandslav som den også heter. Slik jeg har forstått det så ble denne brukt i brød i gamle dager, derav navnet brødlav.

Jeg har dessverre ikke funnet denne selv her oppe i Mo i Rana, så jeg fikk bestille litt hos en dame på Finnskogen. Det angrer jeg ikke på. Flott og morsomt materiale å jobbe med. Bilder av ferdige produkter kommer etterhvert…

P1020269 

Reinlav har jeg dog funnet endel av…

Jeg har også sanket inn forskjellige typer konger, noen veldig små og noen større. Bildet under viser lerkekongler. Hele lerketreet er veldig fint å dekorere med, fra greiner til kongler…

Røsslyngen er også veldig flott å dekorerer med og holder seg ganske lenge…

Jeg er også veldig glad i Sølvgirlander, denne fås kjøpt i butikkene på høsten. Denne i kombinasjon med røsslyng og mose ol blir veldig flott…

 

Det vil med andre ord si at det blir en kreativ og morsom vinter :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar