tirsdag 1. juli 2014

Det spirer og gror i drivhuset…

Siden det er første året med drivhus, så har jeg ikke så mange planter. Jeg må teste det ut litt og se hvordan det går.

Dette er gulrøttene mine som jeg har i et stort svart plastrør som står over bakken. Det tykke røret gjør at jorda holder seg varm og fin lenge. Gulrøttene ser ut til å trives godt her.

P1020642

Salaten er også kommet godt i gang og kan snart smakes på. I tillegg til disse typene har jeg også ruccola…

P1020643

Dette er ampeltomater og den er FULL av småtomater! Noen få er allerede blitt røde og andre er på tur.  Nå skal det sies at denne platen har levd halve livet hos Lønnum gartneri, kanskje det er derfor den er kommet så langt :-)

 P1020644

Dette er paprikaene mine, de er ca 1 – 1,5 cm store.

P1020645

Dette er en gule og røde cherrytomater. De er kommet endel kortere i forhold til ampeltomatene, og årsaken er at jeg har nok luftet for mye i drivhuset slik at det har blitt litt for kaldt. Men det er endel gule blomster nå, og som dere ser så er det tomater på vei :-)

P1020646

Det er morsomme tider framover no, og i følge værmeldingen så er det meldt lange tider med stor varme i Nordland :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar