torsdag 10. januar 2013

Hjertelige kreasjoner…

Godt nyttår alle sammen.

Etter ei rolig og flott jul, er hverdagen tilbake. No lengter jeg etter sola som har vært fraværende i ca to måneder. Det er bare åtte dager igjen til den titter fra, jeg krysser fingrene for klarvær…

Skapergleden er tilbake, og i går laga jeg dette mosehjertet

Man kan bruke aluminiumstråd som grunnlag, eller Bonzaitråd som det også kalles, men i dette tilfellet har jeg brukt et “kjøpt” basthjerte.

Jeg har endret formen på det ved å forlenge “halen”. Syns det blir SÅÅÅ mye flottere da…

Først forlenget jeg “halen” med tykk aluminiumstråd. Deretter begynte jeg å dekorere hjertet, først med garn. Jeg kjøpte meg et hvitt og et grått garnnøste, av den typen som har ulik tykkelse. Dette surra jeg rundt hjertet på kryss og tvers. 

Så kledde jeg det med reinmose og greiner fra planten “Sølvgirlander” calocephalus brownii, og surret det fast med sølvtråd.

P1010209 

For å pynte det litt ekstra surret jeg rundt litt “perler på en snor”, og pynta det med Orkideer (falske sådaner, siden dette var onsdags kveld og ingen tilgang til ferske blomster)

Blandingen mellom garn, mose og blomster gir et flott effekt, og jeg ble veldig fornøyd med resultatet :-)

 

P1010210

Fortsatt god kveld alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar